Uvjeti reklamacije

Opće odredbe

  1. Ovim reklamacijskim pravilnikom tvrtka SHADOW Slovakia s.r.o. kao prodavatelj pravilno informira potrošača kao kupca o uvjetima i načinu ostvarivanja prava koja proizlaze iz odgovornosti za nedostatke (reklamacije), uključujući podatke o tome gdje se reklamacija može podnijeti i o obavljanju jamstvenih popravaka.
  2. Prodavatelj je izdao ovaj reklamacijski pravilnik u skladu sa zakonom br. 40/1964 Zb. Građanski zakonik u izmijenjenom obliku (dalje u tekstu „Građanski zakonik“), zakonom br. 250/2007 Z.z. o zaštiti potrošača i izmjeni zakona Slovačkog narodnog vijeća br. 372/1990 Zb. o prekršajima u izmijenjenom obliku (dalje u tekstu „zakon o zaštiti potrošača“), zakonom br. 391/2015 Z.z. o alternativnom rješavanju potrošačkih sporova i izmjeni i dopuni nekih zakona, kao i ostalim opće obvezujućim pravnim propisima Slovačke Republike.
  3. Ovaj reklamacijski pravilnik nalazi se na odgovarajućoj podstranici web stranice prodavatelja.
  4. Tvrtka SHADOW Slovakia s.r.o. uvijek nastoji obraditi sve narudžbe na zadovoljstvo naših kupaca, no ipak se može dogoditi da ne budete zadovoljni s robom. U slučaju da želite reklamirati ili vratiti robu, potrebno je postupiti prema sljedećim uvjetima.
  5. Za nedostatke robe odgovoran je prodavatelj. Kupac je dužan zahtjev iz odgovornosti za nedostatke robe (dalje u tekstu reklamacija) podnijeti prodavatelju bez odlaganja nakon što ih otkrije, postupajući u skladu s reklamacijskim pravilnikom prodavatelja.
  6. Odstupanje kupca od kupoprodajnog ugovora na temelju odredbe § 7, 8, 9, 10 zakona br. 102/2014 Z.z. o zaštiti potrošača pri prodaji robe ili pružanju usluga na temelju ugovora sklopljenog na daljinu ili ugovora sklopljenog izvan poslovnih prostorija prodavatelja i izmjeni i dopuni nekih zakona (dalje u tekstu "Zakon o zaštiti potrošača pri prodaji robe na temelju ugovora sklopljenog na daljinu")
  7. Potrošač ima pravo odstupiti od kupoprodajnog ugovora u roku od 14 dana od preuzimanja robe prema Uvjetima isporuke bez navođenja razloga u skladu s odredbom § 7 st. 1 zakona br. 102/2014 Z.z. o zaštiti potrošača pri prodaji robe ili pružanju usluga na temelju ugovora sklopljenog na daljinu. Kupac slanjem narudžbe prodavatelju potvrđuje da je prodavatelj pravovremeno i pravilno ispunio svoje informativne obveze prema odredbi § 3 Zakona o zaštiti potrošača pri prodaji robe na temelju ugovora sklopljenog na daljinu. Reklamaciju robe i njezinih nedostataka kupac mora podnijeti u pisanom obliku, e-mailom ili poštom na adresu koju prodavatelj ima na kontaktnoj stranici. Odstupanje od ugovora kupac mora učiniti u pisanom obliku e-mailom ili poštom.
  8. Kupac je svjestan da u slučaju narudžbe robe u internetskoj trgovini označene kao roba „na narudžbu“ (isporučene na temelju posebne narudžbe kupca) ova ne spada među robe navedene u br. 102/2014 Z.z. i nije ju moguće vratiti u smislu prethodne točke.
  9. Adresa za slanje pisane reklamacije (podnošenje osobne reklamacije) i dostavu reklamirane robe:
    1. SHADOW Slovakia s.r.o. Budovateľská 5, 94002 Nové Zámky
    2. Telefonski kontakt: +‭421 233 331 056
    3. E-mail: info@knifestock.sk
    4. Radno vrijeme za prijem reklamacija: radni dani Pon - Pet - 08:00 – 16:00 sati.

Odgovornost prodavatelja za nedostatke robe

  1. Prodavatelj odgovara za nedostatke koje ima prodana roba pri preuzimanju od strane kupca i za nedostatke koji se pojave nakon preuzimanja robe u jamstvenom roku. Jamstveni rok je 24 mjeseca.
  2. Za stvari prodane po nižoj cijeni zbog nedostatka jamstveni rok je 24 mjeseca, no prodavatelj ne odgovara za nedostatak zbog kojeg je dogovorena niža cijena.
  3. Za rabljene stvari (npr. demonstracijski model) jamstveni rok je 12 mjeseci.
  4. Izjavom u jamstvenom listu izdanom kupcu ili u reklami prodavatelj može pružiti jamstvo koje premašuje opseg jamstva utvrđenog zakonom, pri čemu uvjete i opseg tog jamstva određuje u jamstvenom listu.
  5. Jamstveni rokovi počinju teći od datuma preuzimanja robe od strane kupca.
  6. Vrijeme od podnošenja zahtjeva iz odgovornosti za nedostatke do trenutka kada je kupac nakon završetka popravka bio dužan preuzeti stvar, ne računa se u jamstveni rok. Ako dođe do zamjene robe, jamstveni rok počinje teći iznova od preuzimanja nove robe.
  7. Prava iz odgovornosti za nedostatke robe, za koje vrijedi jamstveni rok, prestaju ako se ne ostvare u jamstvenom roku.
  8. Prodavatelj ne odgovara za:
    1. nedostatke na koje je kupac bio upozoren od strane prodavatelja u trenutku sklapanja kupoprodajnog ugovora ili za koje je s obzirom na okolnosti pod kojima je kupoprodajni ugovor sklopljen morao znati,
    2. očite nedostatke pri preuzimanju robe koje kupac nije prijavio pri preuzimanju,
    3. mehanička oštećenja robe uzrokovana od strane kupca,
    4. nedostatke uzrokovane korištenjem robe u uvjetima koji svojom vlagom, kemijskim ili mehaničkim utjecajima ne odgovaraju prirodnom okruženju,
    5. nedostatke uzrokovane nestručnim rukovanjem, nestručnim korištenjem ili zanemarivanjem brige o robi,
    6. oštećenja robe uzrokovana prekomjernim opterećenjem ili korištenjem u suprotnosti s uvjetima navedenim u uputama za uporabu, s tehničkim normama ili sigurnosnim propisima važećim u Slovačkoj Republici,
    7. oštećenja robe uzrokovana neizbježnim ili nepredvidivim događajima,
    8. nedostatke uzrokovane nestručnim zahvatom, oštećenjem tijekom transporta, oštećenjem vodom, vatrom, statičkom ili atmosferskom električnom energijom ili drugim djelovanjem više sile,
    9. nedostatke uzrokovane intervencijom u robu od strane neovlaštene osobe.
  9. Nedostatkom se ne smatra neodgovarajuća nijansa boje robe, jer prodavatelj ne odgovara za prikaz pojedinih nijansi boja na izlaznom uređaju (npr. monitor, pisač) kupca. Prodavatelj je u ovom odjeljku reklamacijskog pravilnika pravilno obavijestio kupca da se prikazana nijansa boje naručene robe može razlikovati od stvarnosti.

Ostvarivanje prava koja proizlaze iz odgovornosti za nedostatke (reklamacija)

  1. Kupac može podnijeti reklamaciju:
    1. pisano na adresu sjedišta prodavatelja:

      Shadow Slovakia s.r.o.
      Budovateľská 5
      940 02 Nové Zámky
      Slovačka Republika

    2. elektroničkom poštom poslanom na e-mail adresu prodavatelja prema odgovarajućim kontaktima navedenim na stranicama prodavatelja, ili odgovorom na primljene poruke od prodavatelja.
    3. putem online reklamacijskog obrasca smještenog na odgovarajućoj podstranici web stranice prodavatelja, koji će automatski biti dostavljen na e-mail adresu prodavatelja.
  2. Pri podnošenju reklamacije potrebno je da kupac:
    1. što preciznije opiše nedostatak robe i prema mogućnosti priloži i fotografiju, ako priroda nedostatka omogućuje njegovo fotografsko bilježenje,
    2. dostavi prodavatelju dokaz o kupnji, ili na drugi način koji ne izaziva sumnju dokaže da je roba kupljena kod prodavatelja i obavijesti prodavatelja koje pravo koje proizlazi iz odgovornosti prodavatelja za nedostatke prema stavku 3 ovog članka ostvaruje.
    3. Opis nedostatka robe, dokaz o kupnji i obavijest o tome koje pravo ostvaruje, kupac može zajedno s reklamiranom robom predati osobi ovlaštenoj od strane prodavatelja za preuzimanje reklamirane robe u sjedištu prodavatelja. Opis nedostatka i obavijest o tome koje pravo ostvaruje, kupac može ispuniti i izravno u online reklamacijski obrazac smješten na odgovarajućoj podstranici web stranice prodavatelja. Robu je moguće poslati na sjedište prodavatelja i kurirskom službom. Kupcima preporučujemo da s slanjem paketa pričekaju na poziv prodavatelja, u slučaju da je to u mogućnostima prodavatelja riješiti reklamaciju zamjenom paketa čime dolazi do uštede troškova za slanje za kupca.
  3. Ako kupac podnese reklamaciju, istovremeno odlučuje koje od prava koja proizlaze iz odgovornosti prodavatelja za nedostatke ostvaruje i tu svoju odluku obavještava prodavatelja. Prodavatelj ovime poučava kupca o njegovim pravima koja proizlaze iz odgovornosti za nedostatke, koja kupac može ostvarivati

Ako se radi o uklonjivom nedostatku, kupac može ostvarivati

  1. pravo na popravak (tj. pravo na besplatno, pravovremeno i pravilno uklanjanje nedostatka),
  2. pravo na zamjenu stvari (ako time prodavatelju ne nastanu nerazmjerni troškovi s obzirom na cijenu robe ili ozbiljnost nedostatka) ili
  3. pravo na zamjenu dijela stvari, ako se nedostatak odnosi samo na dio stvari (ako time prodavatelju ne nastanu nerazmjerni troškovi s obzirom na cijenu robe ili ozbiljnost nedostatka, ili
  4. drugo pravo izričito neuređeno zakonom, na primjer pravo na odgovarajući popust od cijene stvari, ako se o tome dogovori s prodavateljem.
    1. Ako je reklamacija opravdana(na primjer, roba je oštećena, nefunkcionalna ili ne odgovara ugovoru), prodavatelj je dužan snositi sve troškove povezane s reklamacijom, uključujući troškove povrata robe od potrošača prodavatelju.
    2. Povrat troškova dostave: Ako kupac vrati neispravnu robu u okviru reklamacije, prodavatelj je dužan ne samo vratiti punu cijenu za robu, već i troškove dostave koje je kupac platio za dostavu robe. To uključuje i troškove koje potrošač snosi za povrat neispravne robe natrag prodavatelju. Potrebno je da kupac pošalje dokaz o troškovima dostave nastalim povratom robe. 
    3. Zamjenska roba ili popravakAko prodavatelj popravi robu ili zamijeni za novu, svi povezani troškovi uključujući prijevoz trebaju biti snoseni od strane prodavatelja.
    4. Ako kupac ima pravo na zamjenu robe ili pravo na odstupanje od ugovora (povrat kupoprodajne cijene proizvoda), ovisi o kupcu koje od tih prava ostvaruje. Jednom kada ostvari jedno od tih prava kod prodavatelja, ne može više jednostrano mijenjati tu odluku.
    5. Prodavatelj pri podnošenju reklamacije izdaje kupcu potvrdu o podnošenju reklamacije. Ako je reklamacija podnesena putem elektroničke pošte ili online reklamacijskog obrasca, prodavatelj je dužan potvrdu o podnošenju reklamacije dostaviti odmah, inače bez nepotrebnog odlaganja, najkasnije međutim zajedno s dokumentom o rješavanju reklamacije. Potvrda o podnošenju reklamacije ne mora se dostavljati ako kupac ima mogućnost dokazati podnošenje reklamacije na drugi način.

Način rješavanja reklamacije

  1. Rješavanje reklamacije je završetak reklamacijskog postupka na jedan od sljedećih načina:
    1. predajom popravljene robe,
    2. zamjenom robe,
    3. povratom kupoprodajne cijene robe,
    4. isplatom odgovarajućeg popusta od cijene robe,
    5. pisanim pozivom na preuzimanje ispunjenja ili
    6. opravdanim odbijanjem reklamacije.
  2. Na temelju odluke kupca, koje od prava koja proizlaze iz odgovornosti prodavatelja za nedostatke ostvaruje, prodavatelj određuje način rješavanja reklamacije, i to:
    1. odmah,
    2. najkasnije do 3 radna dana od dana podnošenja reklamacije (u složenim slučajevima) ili
    3. najkasnije do 30 dana od dana podnošenja reklamacije (u opravdanim slučajevima, posebno ako se zahtijeva složena tehnička procjena stanja proizvoda).
  3. Nakon određivanja načina rješavanja reklamacije, prodavatelj reklamaciju rješava odmah, u opravdanim slučajevima kasnije, rješavanje reklamacije međutim ne smije trajati dulje od 30 dana od dana podnošenja reklamacije. Nakon isteka roka za rješavanje reklamacije, kupac ima pravo odstupiti od ugovora ili ima pravo na zamjenu proizvoda za novi proizvod.
  4. Prodavatelj je dužan izdati pisani dokument o rješavanju reklamacije najkasnije do 30 dana od dana podnošenja reklamacije.
  5. Rješavanjem reklamacije nije dotaknuto pravo kupca na naknadu štete prema zakonu br. 294/1999 Z.z. o odgovornosti za štetu uzrokovanu neispravnim proizvodom u važećem obliku.
  6. Ako je reklamacija opravdana (na primjer, roba je oštećena, nefunkcionalna ili ne odgovara ugovoru), prodavatelj je dužan snositi sve troškove povezane s reklamacijom, uključujući troškove povrata robe od potrošača prodavatelju.
  7. Povrat troškova dostave: Ako kupac vrati neispravnu robu u okviru reklamacije, prodavatelj je dužan ne samo vratiti punu cijenu za robu, već i troškove dostave koje je kupac platio za dostavu robe. To uključuje i troškove koje potrošač snosi za povrat neispravne robe natrag prodavatelju. Potrebno je da kupac pošalje dokaz o troškovima dostave nastalim povratom robe.
  8. Zamjenska roba ili popravak: Ako prodavatelj popravi robu ili zamijeni za novu, svi povezani troškovi uključujući prijevoz trebaju biti snoseni od strane prodavatelja. 

Alternativno rješavanje sporova

  1. Ako kupac - potrošač nije zadovoljan načinom na koji je prodavatelj riješio njegovu reklamaciju ili ako smatra da je prodavatelj prekršio njegova prava, ima pravo obratiti se prodavatelju sa zahtjevom za ispravak.
  2. Ako prodavatelj na zahtjev za ispravak odgovori odbijajuće ili na njega ne odgovori u roku od 30 dana od dana slanja, kupac ima pravo podnijeti prijedlog za pokretanje alternativnog rješavanja svog spora subjektu alternativnog rješavanja sporova prema odredbi § 12 zakona br. 391/2015 Z.z. o alternativnom rješavanju potrošačkih sporova i izmjeni i dopuni nekih zakona.
  3. Nadležni subjekt za alternativno rješavanje potrošačkih sporova je Slovačka trgovinska inspekcija ili druga ovlaštena pravna osoba upisana u popis subjekata alternativnog rješavanja sporova koji vodi Ministarstvo gospodarstva Slovačke Republike. Kupac ima pravo izbora kojem od navedenih subjekata alternativnog rješavanja potrošačkih sporova će se obratiti.
  4. Kupac može za podnošenje prijedloga za alternativno rješavanje svog spora iskoristiti platformu za rješavanje sporova online, koja je dostupna na web stranici koju je uspostavila Europska komisija.
  5.  

Završne odredbe

Ovaj reklamacijski pravilnik vrijedi od 01.11.2018. i poništava valjanost prethodnih reklamacijskih pravilnika. Ovaj reklamacijski pravilnik dostupan je u sjedištu prodavatelja i na web stranicama prodavatelja.